Person
Bianca Schüller
M. A.wissenschaftliche Mitarbeiterin
Adresse
Gebäude: 1070
Raum: B15
Kármánstrasse 17/19
52062 Aachen
Kontakt
- WorkPhone
- Telefon: +49 241 80 96372
Sprechstunde:
- nach Vereinbarung per E-Mail
Forschungsinteressen
Gender Studies, Feminist Criticism, & Queer Studies
Kognitive Kultur-, Literatur- und Sprachwissenschaft
Systemic Functional Linguistics
(Indigene) Australische Literatur
Filmnarratologie und Multimodalität
Akademischer Lebenslauf
Studium
10/2019 – 04/2022
Master of Arts (M. A.) "Linguistics and Literary Studies", RWTH Aachen University, Deutschland
Fokus-Module: English Linguistics and Literary Studies
Interdisziplinäre Module: Neuropsychologie; Angewandte Ethik
07/2017 - 10/2017
Gasthörerin an der University of Sydney und der Macquarie University in Australien
10/2014 – 09/2019
Bachelor of Arts (B. A.) "Teacher Training Secondary and Comprehensive Schools"
Fächer: Englisch, Deutsch, Bildungswissenschaften
RWTH Aachen University, Deutschland
Berufliche Tätigkeiten und Praktika
Seit 05/2022
Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl für Englischsprachige Literatur- und Kulturwissenschaft mit dem Schwerpunkt Kognition
RWTH Aachen University, Deutschland
10/2020 – 04/2022
Wissenschaftliche Hilfskraft mit Bachelorabschluss (WHB)
Lehrstuhl für Englischsprachige Literatur- und Kulturwissenschaft mit dem Schwerpunkt Kognition
RWTH Aachen, Deutschland
04/2020 – 03/2022
Wissenschaftliche Hilfskraft mit Bachelorabschluss (WHB)
Projekt: TRICKLET (Translation Research in Corpora, Keystroke Logging & Eye-Tracking – gefördert von der DFG)
Lehrstuhl für Anglistische Sprachwissenschaft
RWTH Aachen, Deutschland
04/2021 – 07/2021
Wissenschaftliche Hilfskraft mit Bachelorabschluss (WHB)
Tutorium: Tutorial – Introduction to Cognitive Literary Studies
Lehrstuhl für Englischsprachige Literatur- und Kulturwissenschaft mit dem Schwerpunkt Kognition
RWTH Aachen, Deutschland
05/2020 – 07/2021
Wissenschaftliche Hilfskraft mit Bachelorabschluss (WHB)
Aachener Mentoring Modell
Institut für Anglistik, Amerikanistik und Romanistik (IfAAR)
RWTH Aachen, Deutschland
01/2017 – 03/2020
Studentische Hilfskraft (SHK)
Projekt: TRICKLET (Translation Research in Corpora, Keystroke Logging & Eye-Tracking – funded by DFG)
Anglistische Sprachwissenschaft
RWTH Aachen, Deutschland
Unterbrechungen: 01.07.2017-05.11.2017, 01.10.2018-10.10.2018
2016 – 2017
Undergraduate Research Opportunity Program (UROP)
RWTH Aachen, Deutschland
Betreuerin: Dr. Rebekah Wegener
Dauer: 6 Monate
Titel des Projekts: 4M – Multimodal Markers for Meaning
2016
Praktikum im Lehramt für Gymnasium und Gesamtschule
Gymnasium Odenkirchen, Mönchengladbach, Deutschland
Dauer: 4 Wochen
Abschlussarbeiten
Schüller, Bianca. (2022). “I am woman. Hear me roar.”: The Representation of Female Villains in Disney Remakes, (unpublished Master thesis). RWTH Aachen University, Germany.
Schüller, Bianca. (2018). Understanding the Identification of Important Information in Academic Lectures: Linguistic and Cognitive Approaches, (unpublished Bachelor thesis). RWTH Aachen University, Germany.
Publikationen
Ude, J., Schüller, B., Wegener, R., & Cassens, J. (2018). A Pipeline for Extracting Multi-Modal Markers for Meaning in Lectures. In R. Wegener, J. Cassens, & A. Kofod-Petersen (Eds.), Proceedings of the Tenth International Workshop on Modelling and Reasoning in Context, CEUR Workshop Proceedings (pp. 16-21). Aachen, Germany: CEUR Workshop Proceedings.
Wegener, R., Schüller, B., & Cassens, J. (2017). Needing and Wanting in Academic Lectures: Profiling the academic lecture across context. In P. Chappell & J. S. Knox (Eds.), Transforming Contexts: Papers from the 44th International Systemic Functional Congress. (pp. 82-88). Wollongong, Australia.
Konferenzvorträge
2021
Schüller, B., & Neumann, S. (2021, Sept.). Is English more verbal than German? Evidence from a translation corpus. Paper presented at the 30th European Systemic Functional Linguistics Conference (ESFLC 2021), Sheffield, UK.
2019
Cassens, J., Wiek, T., Wegener, R., & Schüller, B. (2019, July). Academic Writing Support: The Sensate-System and an SFL Perspective. Paper presented at the 29th European Systemic Functional Linguistics Conference (ESFLC 2019), Leiria, Portugal.
2018
Wegener, R., Cassens, J., Ude, J., & Schüller, B. (2018, Sept.). A Pipeline for Extracting Multi-Modal Markers for Meaning in Lectures. Poster presented at LinC – Summer School and Workshop, Aachen, Germany.
Ude, J., Schüller, B., Wegener, R., & Cassens, J. (2018, July). A Contextualized Pipeline for Extracting Multi-Modal Markers for Meaning in Lectures. Paper presented at the Tenth International Workshop on Modelling and Reasoning in Context (MRC 2018) @ IJCAI 2018, Stockholm, Sweden.
Wegener, R., Cassens, J., & Schüller, B. (2018, July). Lexicogrammatical Patterning in Textual Triggers for Reader Emotion during Literary Text Reading. Paper presented at the 28th European Systemic Functional Linguistics Conference (ESFLC 2018), Pavia, Italy.
Schüller, B. (2018, July). Understanding the Identification of Important Information in Academic Lectures. Paper presented at the 28th European Systemic Functional Linguistics Conference (ESFLC 2018), Pavia, Italy.
2017
Schüller, B., Cassens, J., & Wegener, R. (2017, July). Needing and Wanting in Academic Lectures: Profiling the Academic Lecture across Contexts. Paper presented at the 44th International Systemic-Functional Congress (ISFC 2017), Wollongong, Australia.
Schüller, B., Cassens, J., & Wegener, R. (2017, July). Aligning Multi-Modal Markers for Importance in Academic Lectures. Paper presented at the 27th European Systemic Functional Linguistics Conference (ESFLC 2017), Salamanca, Spain.
Lehrveranstaltungen
Seminar: New Developments in Aboriginal Fiction (winter term 2022/2023) [online]
RWTH Aachen University, Deutschland
Seminar: Indigenous Australian Narratives (summer term 2022) [online]
RWTH Aachen University, Deutschland
Tutorial: Introduction to Cognitive Literary Studies (summer term 2021) [online]
RWTH Aachen University, Deutschland